Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Ketenangan

Apa Serenity:

Ketenangan adalah perasaan yang tenang, lembut dan lembut.

Perkataan ketenangan adalah kata nama feminin yang mempunyai akar yang sama dengan kata yang tenang. Kedua-duanya berasal dari serenus Latin, yang berasal dari istilah serenitas dan kemudian ketenangan. Ini bermakna tenang atau tenang, pada mulanya dikaitkan dengan iklim, untuk kemudian diarahkan kepada benda dan orang. Ditambah pada istilah serenitas adalah zaman akhiran, variasi bahasa Latin yang merupakan istilah yang bertanggungjawab untuk membentuk kata nama dari kata sifat.

Untuk mempunyai ketenangan adalah untuk mengekspresikan kelembutan dalam tindakan, bahkan dalam menghadapi situasi dan konflik yang buruk.

Serenity sebahagian besarnya dikaitkan dengan keupayaan orang untuk menangani situasi dan dengan orang lain dengan cara yang jinak dan tidak berkemampuan dalam emosi mereka sendiri.

Ketenangan dikaitkan dengan warna biru, untuk menyampaikan ketenangan dan keseimbangan, seperti perasaan ketenangan.

Ketahui lebih lanjut mengenai maksud warna biru.

"Ketenangan dalam rupa" adalah ungkapan yang menjadi meme di Brazil. Ia biasanya dikaitkan dengan gambar seseorang yang tersenyum secara senyap-senyap, dengan "ketenangan dalam rupa", iaitu, tanpa menunjukkan masalah.

Beberapa versi meme yang paling popular adalah ironis mengenai keadaan kewangan Brazil, menunjukkan selebriti yang sangat kaya, dan paling sering anak dari beberapa jutawan (seperti Prince George of England, misalnya) tersenyum, dengan variasi frasa berikut: "ketenangan dalam pandangan orang-orang yang tidak pernah membuang-buang kad".

Doa Serenity

Doa Serenity adalah teks dengan dakwaan pengarang teolog Protestan Reinhold Niebuhr, dan akan ditulis pada abad kedua puluh. Tetapi ada ulama yang mendakwa bahawa teks yang serupa akan muncul dalam falsafah Rom, dan satu lagi pengarang moden juga akan mencipta sesuatu yang serupa.

Doa adalah sebahagian daripada ajaran Kristian, ahli rohani dan merupakan bahagian penting dalam bekerja dalam kumpulan bantuan bersama seperti Narkotik Anonim dan Alkohol Anonim.

Berikut adalah petikan dari doa:

Berikan saya, Tuhan, ketenangan yang diperlukan

Untuk menerima perkara-perkara yang tidak boleh saya ubah.

Keberanian untuk mengubah suai saya dan

Kebijaksanaan untuk mengetahui perbezaan antara mereka.

Hidup satu hari pada suatu masa

Menikmati satu ketika seketika

Menerima kesukaran itu merupakan jalan menuju kedamaian

Menerima, seperti yang Dia terima

Dunia ini seperti itu, bukan seperti yang saya mahu.

Percaya Bahawa Dia Akan Mencapai Semuanya

Selagi saya menyerahkan diri kepada kehendak-Nya

Bagi saya, saya cukup gembira dalam kehidupan ini.

Dan sangat bahagia denganNya selama-lamanya di masa depan.

Kategori Popular

Top