Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Hakcipta

Apakah hak yang:

Hak adalah teknik strategi organisasi dan pentadbiran yang bertujuan menyesuaikan diri dengan tren pasar, sehingga memungkinkannya tetap bersamaan dengan evolusinya.

Istilah hak secara literal bermaksud "saiz yang betul, " dalam terjemahan dari Bahasa Inggeris ke Bahasa Portugis, dan terdiri daripada idea membina pelaburan perniagaan yang sepenuhnya sesuai dengan keperluan pasaran untuk pembangunan berterusan organisasi.

Perancangan strategik berdasarkan konsep tujuan hak untuk menganalisis keperluan dan trend pasaran, alternatif untuk mendekati syarikat lain, inovasi teknologi dan idea baru yang akan digunakan dalam sektor organisasi.

Tumpuan adalah untuk mengetahui masa depan dan untuk membolehkan organisasi berevolusi bersama dengan pasaran, mengelakkan krisis masa depan, sebagai contoh.

Untuk melakukan ini, strategi pengurus mesti bertindak dalam kedudukan proaktif, pelan pengurusan terkemuka yang berfungsi untuk "membentuk" organisasi syarikat itu mengikut objektif pertumbuhannya. Dalam konteks ini, sesetengah jabatan boleh diperluaskan, sementara yang lain dihapuskan sepenuhnya.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Perancangan Strategik dan Pemikiran Reka Bentuk.

Mengurangkan dan Hak

Ramai orang percaya bahawa perampasan dan hak adalah sinonim atau mereka mewakili konsep yang sama, tetapi dari sudut pandangan yang berbeza. Pada hakikatnya, kedua-dua teknik penstrukturan semula pentadbiran berbeza.

Hak atas perbuatan berdasarkan pro-aktivisme, yakni, atas kekhawatiran dengan penyusunan semula perusahaan sesuai dengan perspektif dan ramalan evolusi pasar. Sebaliknya, pengurangan mempunyai ciri tindak balas, yang bertindak dari situasi drastik tertentu, seperti krisis ekonomi, misalnya.

Pengurangan adalah pelan penyusunan semula yang digunakan ketika syarikat sudah mengalami krisis, sementara hak untuk mensasarkan untuk mencegah senario ini, berdasarkan langkah-langkah yang diharapkan berdasarkan analisis masa depan pasar.

Hari ini, pengurangan juga ditafsirkan sebagai langkah negatif kerana ia telah menjadi sinonim dengan redundansi, yang menyebabkan banyak kekecewaan di kalangan pekerja.

Sebaliknya, projek strategik berasaskan hak bertujuan untuk meletakkan redundansi sebagai alternatif terakhir, memilih untuk membekukan pengambilan pekerja, memperbaiki pekerjaan, menawarkan persaraan awal, dan lain-lain alternatif yang menjadikan proses itu "kurang" untuk pekerja dan eksekutif.

Ketahui lebih lanjut mengenai pengertian Pengurangan .

Kategori Popular

Top