Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Biohacking

Apa itu Biohacking:

Biohacking adalah amalan menggodam badan anda sendiri untuk meningkatkan prestasi.

Kata biohacking menggabungkan awalan bio, yang bermaksud kehidupan, dengan penggodaman, yang berasal dari pengkomputeran.

Hacker adalah indvidviduos yang berdedikasi untuk mencari kelemahan dalam sistem, untuk menyerang mereka. Mereka adalah orang yang mempunyai pengetahuan pengaturcaraan yang mendalam, kebanyakan masa penyahkodan sendiri, yang menyusun semula struktur maklumat yang paling rumit.

Dalam kes biohackers, ekspresi adalah gabungan kajian biologi dengan budaya penggodam yang dipanggil. Biohacker juga menggunakan teknologi canggih dalam usaha untuk memahami dan mengubah komposisi organisma dan kod genetik agar lebih mengeksploitasi kapasiti perbadanan dan mencipta superhumans.

Kebanyakan biohacker memberi tumpuan kepada produktiviti manusia. Mereka mencari hasil yang unggul dari segi keuntungan, penggunaan jam tidur, dan juga kemungkinan penglihatan malam dan pembetulan masalah mata yang lain seperti buta.

Penyelidikan mengenai biohacker dilakukan kebanyakan masa secara bebas dan juga di rumah. Mereka tidak semestinya di dalam makmal biogenetik besar, tetapi di dalam bilik atau garaj mereka, seperti yang sesuai dengan budaya penggodam.

Antara biohackers, terdapat mereka yang melabur dalam pengubahsuaian badan. Kajian yang paling biasa dan popular adalah implantasi cip yang menjadikan bacaan sensor kedekatan, magnet yang digunakan di hujung jari yang digunakan untuk membaca gelombang magnetik, dan juga cip super yang mengukur suhu badan dan hantar ke telefon pintar secara berkala.

Pengubahsuaian ini dibuat melalui prosedur invasif, tetapi tidak selalu dilakukan oleh pasukan perubatan. Para magnet di hujung jari anda, misalnya, telah menjadi popular dan boleh digunakan oleh para profesional dalam bidang menindik dan pengubahsuaian tubuh.

Lihat juga: Hacker

Jawatan Popular, 2020

Kategori Popular

Top