Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Makna ekspresi Bland

Apakah ungkapan Bland:

Ungkapan yang membosankan merujuk kepada apa yang tidak menyenangkan, tidak lucu dan tidak menarik perhatian.

Ia juga sepadan dengan apa yang tidak disedihkan, tidak menjana rasa tidak puas hati. Ia adalah lebih dekat kepada yang acuh tak acuh, kepada yang tidak reaktif.

Seseorang boleh mengatakan tentang perkara atau orang: "ia adalah pakaian yang sangat membosankan", iaitu pakaian yang mempamerkan apa-apa yang terkenal, cantik atau menarik. Dan juga "dia seorang lelaki yang membosankan, " yang bermaksud orang yang tidak berperikemanusiaan yang tidak memperhatikan baik atau jahat.

Apabila seseorang berkata " lelucon ini hambar, " atau "cerita ini hambar" dapat difahami sebagai yang tidak membuat anda ketawa, tidak mempunyai humor. Tetapi anda masih boleh merujuk kepada apa yang tidak betul secara politik sebagai jenaka perkauman. Kepada mana satu orang boleh mengatakan sesuatu semacam ini dan yang lain menjawab "ini tidak lucu, " dalam nada yang lebih serius. Digunakan semasa bermain melebihi batas akal fikiran.

Ia juga mengatakan bahawa perkara-perkara terlalu ringan.

" Blanding " dapat difahami sebagai memalukan orang lain, sama ada dengan pujian atau kritikan. Apabila seorang gadis berasa malu, itu bermakna dia malu atau malu tentang sesuatu. Sebagai contoh: "Dia berkata bahawa dia suka dia, dan dia malu pada masa itu",

Lihat juga: Grace

Kategori Popular

Top