Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Bistro

Apa itu Bistro:

Bistrô adalah gaya restoran yang dicirikan oleh kecil dan bersahaja, yang dikenali sebagai tipikal Perancis.

Dari bristot Perancis, restoran genre ini menjadi popular di kalangan Perancis semasa Perang Dunia II. Dalam tempoh ini, wanita terpaksa bekerja untuk membantu menambah pendapatan bulanan keluarga, jadi ada yang memutuskan untuk membuka pintu rumah mereka untuk menjual makanan buatan sendiri kepada orang ramai.

Dalam pengertian ini, apabila seseorang berkata "hidangan bistro" merujuk kepada jenis makanan buatan sendiri, secara tradisional Perancis dan dengan kos yang rendah.

Asal istilah istilah bistro tidak pasti, namun beberapa cerita menceritakan ketika Paris diserang oleh orang Rusia pada awal abad kesembilan belas, para tentera menyerang kafe-kafe kecil di kota itu dan menjerit " býstro, býstro !", Istilah Rusia yang bermaksud " cepat, cepat "dalam terjemahan harfiah.

Restoran bistro juga biasanya menyajikan minuman beralkohol dan kopi, yang biasanya diiringi oleh beberapa pembuka selera yang mudah.

Bistros adalah ruang yang menghargai interaksi peribadi antara pemilik dan pelanggan. Biasanya, di restoran bistro tidak ada menu, sebagai chef / chef sendiri atau pelayan / pelayan yang memberitahu menu itu kepada klien.

Lihat juga: makna à la carte.

Pada masa ini, bagaimanapun, konsep restoran bistro hadir di hampir setiap bandar di planet ini. Tetapi tidak seperti rasa asal, bistros kontemporari mempunyai rasa yang lebih canggih, tanpa kehilangan intipati hubungan peribadi yang wujud antara koki dan pelanggan.

Jawatan Popular, 2020

BJJ

Kategori Popular

Top