Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Kehidupan Thug

Apakah kehidupan Thug:

Kehidupan Thug adalah ungkapan dalam bahasa Inggeris yang bermaksud "penjahat hidup", dalam terjemahan literal untuk bahasa Portugis.

Tetapi menurut pencipta istilah ini, rapper Amerika, Tupac Shakur, kehidupan boros adalah gaya hidup bagi orang-orang yang menghadapi banyak kesukaran sepanjang hidup mereka, tetapi tidak pernah melepaskan diri untuk tujuan dan mimpi mereka.

Dari ideal ini, Tupac mencipta gerakan sosial yang dikenali sebagai Thug Life, yang tujuan utamanya adalah untuk membuat "tingkah laku dan penghormatan" antara penjenayah dan masyarakat.

Walau bagaimanapun, ungkapan ini, yang dicipta pada tahun 1990-an, menjadi popular di kalangan samseng dan mafiosi Amerika, misrepresenting makna Tupac Shakur.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna samseng.

Hari ini, kehidupan gila dilihat sebagai cara hidup, dari gaya muzik hingga fesyen, mewujudkan stereotaip tertentu untuk ahli "komuniti" ini.

Antara ciri khas individu yang menyebut diri mereka sebagai " kehidupan boros " adalah rasa hip-hop dan rap, gaya muzik yang membuktikan apa yang dipanggil "kehidupan bandit" dan kesulitan yang dihadapi di jalan-jalan dan favelas, sebagai contoh.

Di internet, istilah permaidani juga menjadi meme, yang menonjolkan terutamanya frasa terkenal rapper Tupac Shakur mengenai penjelasan mengenai konsep kehidupan thug : " Saya tidak memilih kehidupan perompak, kehidupan perompak memilih saya " Saya tidak memilih kehidupan perompak, kehidupan perompak yang memilih saya ", dalam terjemahan percuma).

Kalimat ini, kemudian, dimasukkan ke dalam gambar dan imej yang menunjukkan orang dengan stereotaip sama sekali bertentangan dengan kehidupan bor .

Ketahui lebih lanjut mengenai makna meme.

Jawatan Popular, 2019

Kategori Popular

Top