Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

HPV

Definisi Shippar

Apa itu Shippar:

Shippar memperkatakan perbuatan bersorak untuk hubungan cinta seseorang, biasanya watak dari filem, siri, kartun, komik, manga, dan sebagainya.

Shippar adalah ungkapan yang dihasilkan dari hubungan perkataan Inggeris, yang bermaksud "hubungan" dalam bahasa Portugis.

Neologisme ini dipopularkan oleh pembaca dan pencipta fanfik (cerita pengganti yang dicipta oleh peminat), yang mempunyai keinginan untuk menyatukan watak-watak yang dalam kisah asal bukanlah pasangan penyayang.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Fanfics .

Oleh piawaian, kapal - pasangan - diwakili oleh kesatuan nama mereka, mencipta nama baru, seperti contohnya: Clarissa dan Vanessa, yang berasal dari "Clanessa"; Damon dan Elena, yang membentuk "Delena", dan sebagainya.

"Nama Shippar" sebenarnya adalah akta menyertai nama-nama watak dengan hasrat untuk mencipta yang baru, yang mencirikan semua peminat yang ada oleh pasangan itu.

Orang yang mengamalkan tindakan shippar dikenali sebagai pengirim, sementara orang yang terlibat dalam kapal (pasangan) disebut shippados.

Lihat juga: Shippo.

Masih ada nomencln lain yang digunakan dari idea perkapalan, seperti:

  • Kapal Canon atau pasangan konvensional : itulah hubungan jelas kisahnya, iaitu, apabila penulis menjelaskan bahawa watak-watak itu akan membentuk / membentuk pasangan sepanjang sejarah.
  • Kapal kultus atau coupon tidak konvensional e: bertentangan dengan kapal kanon . Apabila pasangan tidak pernah didedahkan oleh penulis sepanjang sejarah.
  • Slash ship : pasangan yang dibentuk oleh watak homoseksual lelaki.
  • Kapal femslash : pasangan yang dibentuk oleh watak-watak homoseksual wanita.

Lihat juga: makna Manga.

Kategori Popular

Top