Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Indolent

Apa itu Indolent:

Indolent adalah kata sifat atau kata nama dua genera dalam bahasa Portugis, digunakan untuk melayakkan sesuatu atau seseorang yang tidak mempunyai keupayaan untuk merasakan sakit fizikal .

Istilah ini juga biasa digunakan sebagai sinonim bagi orang yang tidak sensitif, malas, ceroboh atau cuai .

Secara etimologis, istilah indolen berasal dari indolentis Latin, yang bermaksud "tidak sensitif terhadap kesakitan".

Seseorang digambarkan sebagai orang bodoh apabila dia mempamerkan tingkah laku yang tidak sensitif terhadap tugas atau matlamatnya, tidak mengabdikan diri kepada apa yang dilakukannya.

Contoh: " Ketakwaan orang Brazil membuat kerajaan kekal korup ."

Di antara beberapa sinonim utama yang tidak bersalah, ia menonjol: apathetic, ceroboh, tidak menyakitkan, tidak sensitif, mandrion, modorrento, malas, mengantuk, terbiar dan lambat.

Ketakutan manusia

Ia adalah ciri-ciri sesetengah manusia yang tidak menunjukkan sikap tidak peduli atau kepentingan terhadap situasi tertentu yang mereka sendiri atau hidup oleh orang lain.

Seorang lelaki yang tidak bersemangat tidak mempunyai moral kerana dia bertindak dengan sikap acuh tak acuh dan detasmen dari individu atau situasi lain.

Indolent dan insolent

Walaupun kata - kata yang sama dan tidak sopan mempunyai makna yang berbeza dan harus digunakan dalam konteks yang berbeza.

Individu yang tidak sombong adalah orang yang bertindak dengan tidak menghormati, yang bratty dan mengatakan kemarahan kepada orang lain.

Kebodohan itu adalah kualiti pejoratif, kerana ia menunjukkan tingkah laku yang tidak masuk akal, menyusahkan dan menular.

Lihat juga maksud pengabaian.

Kategori Popular

Top