Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Ketenangan

Apakah kelonggaran:

Ketenangan adalah ciri dari orang yang memanjakan, iaitu, yang mudah untuk memaafkan kesilapan yang dibuat oleh individu lain .

Ketenangan adalah berkaitan dengan belas kasihan, toleransi, dan pengampunan, karena semua kualitas ini berasal dari perbuatan membebaskan seseorang dari hukuman atau hukuman.

Secara etimologis, indulgensi istilah berasal dari indulgentia Latin, yang bermaksud "kebaikan, " "untuk menjadi baik" atau "pengampunan penalti."

Indulgensi adalah kualiti manusia yang sangat terpuji kerana ia mewakili kebaikan dan keupayaan untuk bertoleransi terhadap tindakan atau kekhususan orang lain.

Dalam bidang keagamaan, terutama dalam doktrin Katolik, kelonggaran adalah pengampunan dosa dan hukuman yang dilakukan oleh individu yang bersalah telah diampunkan oleh gereja melalui rahmat.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna rahmat.

Ketenangan Pleno

Kelonggaran pleno hadir dalam Katolik sebagai perbuatan gereja atau pope untuk sepenuhnya memaafkan dosa-dosa yang dilakukan oleh orang Kristen ke arah doktrin.

Pada masa kini, terdapat beberapa cara untuk menaklukkan kelonggaran pleno dengan gereja, salah satu yang utama adalah pengakuan dosa dengan imam, misalnya.

Ketenangan di Gereja Katolik

Semasa Abad Pertengahan Gereja Katolik mempunyai kuasa politik dan ekonomi yang besar. Pada masa ini gereja juga dikenali kerana menjual indulgensi, iaitu, memberikan pengampunan ilahi kepada siapa saja yang membayarnya.

Salah satu penentang besar tindakan bertentangan Gereja Katolik pada waktu itu adalah Martin Luther, yang mengetuai apa yang dipanggil Reformasi Protestan, yang berdasarkan ketidakpuasan dengan sikap yang dilakukan oleh Gereja Katolik.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Reformasi Protestan.

Kategori Popular

Top