Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Anvil

Apa itu Anvil:

Anvil adalah blok besar besi, biasanya dengan dua hujung, digunakan sebagai permukaan untuk pemodelan objek dan alat logam .

Rintangan itu digunakan untuk menjalinkan objek logam selama berabad-abad, namun dari abad ke-XIX mula jatuh ke dalam penggunaan di kalangan tukang besi, dengan intensifikasi alat-alat baru yang dibawa oleh Revolusi Perindustrian.

Sehingga abad kesembilan belas, anvil digunakan secara meluas untuk pengeluaran perisai, horseshoes untuk kuda dan senjata secara umum, seperti pedang, tombak, paksi, dan sebagainya.

Pada masa ini, anvils masih digunakan, tetapi oleh teras besi tukang besi dan artis plastik yang bekerja dengan logam sebagai bahan mentah untuk karya seni mereka.

Dalam anatomi, anvil adalah nama ossicle kedua telinga tengah, yang membentuk membran pendengaran yang dipanggil, bersama-sama dengan tukul, engkol dan tiub pendengaran. Di telinga tengah adalah di mana gendang telinga terletak, bahagian pendengaran yang bertanggungjawab dalam menghantar gelombang bunyi ke saraf pendengaran.

Hammer dan anvil

Kata-kata yang popular " menjadi antara tukul dan anjung " biasanya digunakan untuk menyatakan keadaan seseorang yang berada di antara dua kedudukan, situasi atau keputusan yang bertentangan, dan dalam mana-mana alternatif individu akan dihukum atau menjadi mangsa.

Jawatan Popular, 2020

Id

Kategori Popular

Top