Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

CPU

Definisi Ipanema

Apa maksud Ipanema:

Ipanema adalah nama kejiranan di Rio de Janeiro. Ia dianggap kejiranan mulia, yang mempunyai salah satu pantai yang paling terkenal di dunia.

Untuk maksudnya, perkataan Ipanema berasal dari bahasa pribumi Tupi, yang bermaksud "tasik bau", "sungai tidak berguna" atau "air tidak sesuai untuk berenang dan memancing." Beberapa penulis menunjukkan bahawa nama ini berkaitan dengan Jose Antonio Moreira, yang mempunyai gelaran Count of Ipanema. Menurut versi ini, anak lelaki dari Count of Ipanema, membuat penggabungan kawasan itu dan menyatukan namanya untuk menghormati ayahnya.

Juga dikenali sebagai Arpoador Beach dan papan pendakiannya, Ipanema adalah tempat pelancongan dengan banyak bar dan restoran dan kehidupan malam yang meriah.

Ipanema Girl, lagu terkenal di dunia dan salah satu yang terkenal di MPB, disusun oleh Vinicius de Moraes dan Tom Jobim. Muzik ini telah meningkatkan populariti kejiranan Ipanema, kerana ia merujuk kepada keindahan "gadis badan emas" yang berjalan melalui kejiranan. Muzik itu memperkuat idea bahawa Ipanema adalah kawasan kejiranan yang baik dengan orang yang kelihatan baik.

Kategori Popular

Top