Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

MP3

MC

Definisi Kekal

Apa yang Abadi:

Kekal boleh menjadi kata sifat, kata keterangan atau kata nama maskulin dalam bahasa Portugis, yang digunakan untuk melayakan sesuatu yang nampaknya tidak mempunyai permulaan atau pengakhiran, sesuatu yang kekal selama-lamanya, yang tidak akan pernah berakhir .

Idea yang kekal adalah sangat terikat dengan apa yang ilahi, supranatural, dan mistik. Di dalam agama-agama utama selalu ada tokoh tuhan yang melampaui batasan waktu semula jadi, hidup selama bertahun-tahun, menjadi entitas abadi, iaitu, yang tidak pernah berakhir.

Dalam agama Kristian, misalnya, salah satu agama yang paling besar di dunia Barat, tokoh Tuhan dianggap abadi, (disebut juga "Bapa Kekal"), kerana telah hadir di Semesta sejak sebelum penciptaannya dan, menurut dengan doktrin itu, akan tetap hidup walaupun selepas tamatnya.

Masih menurut ajaran agama Kristian, orang yang percaya kepada "perkataan Tuhan" dan dalam Yesus Kristus, Anak-Nya, akan mendapat manfaat dari "kehidupan kekal" di syurga syurga setelah kematian tubuh duniawi dan penghakiman dosa yang dilakukan selama hidup di bumi.

Cinta abadi

Cinta abadi adalah konsep romantis mengenai jenis hubungan yang tidak ada ramalan yang akan berakhir.

Cinta abadi adalah berbeza dari semangat, ia tidak menumpukan kepada perkara-perkara sia-sia, ia mengambil berat tentang apa yang penting untuk membina kehidupan bersama, dengan perasaan, dengan manfaat yang dibawa oleh hubungan itu. Cinta abadi kebanyakannya dianggap sebagai cinta sejati, tetapi tidak semestinya cinta sejati dapat menjadi cinta abadi.

Biasanya, perasaan persaudaraan, iaitu, antara ibu bapa dan anak-anak, adalah contoh "cinta abadi."

Lihat juga:

  • Tidak berkesudahan
  • Abadi

Jawatan Popular, 2020

BJJ

Kategori Popular

Top