Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Tukang emas

Apa itu Goldsmiths:

Ourives adalah kata nama ganda jantina dan nombor dan bermakna seseorang yang membuat, melaksanakan atau menjual objek emas dan perak .

Ahli emas itu boleh dianggap sebagai seorang artis, ketika ia bertindak sebagai tukang, memanipulasi emas atau perak dan menciptakan perhiasan halus dengan nilai bukan hanya moneter, tetapi juga artistik. Objek seni.

Goldsmithing adalah seni mencipta perhiasan atau perhiasan dari logam berharga, terutamanya emas dan perak.

Profesi tukang emas masih agak biasa di seluruh dunia, tetapi ia tidak mempunyai glamor yang sama seperti dahulu. Semasa Zaman Moden, sebagai contoh, tukang emas dianggap profesional yang prestij besar di kalangan royalti.

Seni perhiasan emas dapat dianggap sebagai salah satu profesi tertua di dunia. Beberapa rekod menunjukkan bahawa 2, 500 SM (kira-kira 4, 500 tahun yang lalu) telah dibuat dari perhiasan dan perhiasan lain yang dibuat dengan emas.

Orang Mesir kuno adalah tuan dalam membuat perhiasan yang dibuat dengan emas, objek yang memiliki banyak butiran dan dianggap peninggalan yang berharga hari ini.

Pada masa ini, ada yang disebut " Rumah Emas ", yang biasanya membaiki perhiasan atau perhiasan, di hampir setiap bandar di dunia.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Emas.

Kategori Popular

Top