Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

ISO

Definisi Daftar masuk

What is Check-in:

Daftar masuk adalah perkataan Inggeris, yang merujuk kepada tindakan memasuki, membuka akaun, mengesahkan kehadiran di tempat, mendaftar atau meminta permulaan beberapa jenis proses .

Biasanya, daftar masuk adalah langkah pertama untuk dapat melakukan perjalanan udara atau laut, apabila penumpang membentangkan dirinya, menyerahkan dokumen dan mengesahkan tempatnya dalam perjalanan.

Istilah yang sama digunakan secara meluas untuk menggambarkan aksi tetamu yang memasuki hotel, penginapan atau asrama, menyampaikan dokumen mereka dan meminta untuk menginap di bilik-bilik, yang disediakan untuk beberapa hari tertentu. Ia adalah pada daftar masuk yang tetamu diberi kunci kepada apartmen atau bilik.

Daftar masuk adalah langkah yang sangat penting semasa proses kapal terbang, kerana tanpa ia tidak ada kemungkinan untuk melakukan perjalanan dengan kapal terbang.

Sebaliknya check-in adalah checkout out-of-out, istilah Inggeris digunakan untuk menetapkan tindakan meninggalkan, menutup akaun atau membatalkan beberapa proses. Tidak seperti daftar masuk, daftar keluar hanya digunakan di hotel, apabila tetamu dikehendaki membayar bil dan menyerahkan kunci bilik di meja depan.

Daftar masuk di hotel

Ia adalah di cek di mana tetamu mendapat gambaran pertama mengenai kualiti perkhidmatan dan penjagaan sebuah hotel.

Daftar masuk hanya dilakukan apabila tetamu telah membuat tempahan awal di hartanah, jika tidak, istilah yang betul adalah berjalan kaki (apabila terdapat tempahan dibuat terlebih dahulu oleh tetamu).

Apakah daftar masuk awal ?

Ia adalah ketika tetamu memeriksa di hotel sebelum waktu yang ditetapkan oleh penubuhan pintu masuk tetamu baru. Misalnya, biasanya tuan rumah masuk selepas 2 petang, jika tetamu tiba pada tengah hari dan terdapat kemungkinan ditempatkan di dalam bilik sebelum waktu yang ditetapkan dalam tempahan, "cek awal").

Daftar masuk di lapangan terbang

Daftar masuk udara adalah yang paling biasa dan mesti dibuat sekurang-kurangnya 1 jam lebih awal pada penerbangan domestik domestik dan 2 jam sebelum penerbangan antarabangsa.

Untuk mendaftar masuk, penumpang perlu menyemak tingkap tiket syarikat penerbangan di mana mereka menempah tiket, mengemukakan ID foto, bukti tempahan tiket dan bagasi (dihantar dan disegel).

Pada masa kini, untuk mengelakkan kelewatan atau beratur di gerai tiket, syarikat penerbangan menawarkan pilihan daftar masuk dalam talian, yang boleh dilakukan melalui internet, atau dalam totem (peralatan yang bertaburan di sekitar lapangan terbang yang membantu diri sendiri, dalam "penumpang).

Lihat juga:

  • Checkout

Jawatan Popular, 2020

Kwh

Kategori Popular

Top