Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Ketekunan

Apa usaha itu:

Ketekunan bermakna menjaga, perhatian, atau dedikasi untuk mencapai tugas . Ia juga boleh bermaksud ketangkasan, perancangan atau kepantasan seseorang untuk melakukan beberapa aktiviti.

Dalam bidang pengajian etika dan ketekunan falsafah dianggap sebagai kebajikan mengejar matlamat dan memastikan prinsip yang baik.

Contoh: Dia biasanya bekerja dengan sangat rajin.

Ia adalah kata nama feminin yang berasal dari Latin yang rajin . Mereka sinonim dengan perkataan: penjagaan, dedikasi, semangat, perhatian, ketangkasan, pemberian nasihat, penyelidikan dan perbincangan.

Antonon yang paling biasa adalah: kecerobohan, pengabaian, kecuaian, ketidakpastian, dan kelambatan.

Istilah ini juga mempunyai makna aktiviti perkhidmatan tentera yang dilakukan di luar persekitaran berek.

Ketekunan terdahulu adalah nama yang diberikan kepada kereta kuda. Jenis kenderaan ini digunakan untuk membawa orang dan bagasi.

Ketekunan dalam Undang-undang

Di bidang undang-undang istilah ketekunan mempunyai makna luas permintaan atau penyerahan yang perlu diambil atau penentuan yang harus dipenuhi. Ia dipanggil prosiding kehakiman .

Contoh prosiding undang-undang adalah: penyerahan saman kepada kes pengadilan, pengumpulan bukti atau penyidikan polisi (aksi penyidikan).

Bailif adalah profesional yang melakukan tugas di luar kantor notaris untuk mematuhi perintah yang diberikan oleh hakim dalam proses.

Prinsip ketekunan wajar adalah komitmen para profesional hukum untuk resolusi konflik yang cepat dan efisien. Prinsip yang sama juga merujuk kepada profesional penjagaan di kawasan tersebut mesti memastikan pembelajaran dan pengemaskinian mereka tetap berterusan.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna kesediaan dan keberkesanannya.

Kategori Popular

Top