Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Cemas

Apa yang Diharapkan:

Rasa cemas itu adalah cara yang ada atau cemas. Menunggu dengan cemas bermaksud bahawa individu itu tidak sabar menunggu apa yang akan berlaku, dan mungkin mewakili kedua-dua rasa sengsara dan keinginan yang besar.

Perkataan itu adalah cita-cita peribahasa sehingga memberi intensitas kepada kata sifat yang cemas atau membentuk kecemasan kata benda. Ia mengiringi kata kerja yang memberikan idea tentang bagaimana tindakan itu dilakukan.

Sungguh-sungguh ia adalah keadaan kegelisahan, kegelisahan, penderitaan. Ia adalah keinginan yang dibesar-besarkan untuk sesuatu yang akan diselesaikan, ia adalah kebimbangan yang semakin membimbangkan ketegangan dan kebimbangan mengenai sesuatu yang sedang berlaku.

Sebagai contoh:

Ibu hamil menunggu "cemas" untuk kelahiran anak kembar.

Pemuda itu cemas mencari pekerjaan baru.

Penceramah cemas menunggu untuk membentangkan penyelidikannya.

Pelajar menyertai "cemas" dari latihan untuk pekerjaan barunya.

Keluarganya hidup "cemas" untuk kehidupan di luar negara mereka.

Mereka adalah sinonim dengan cemas: cita-cita, tidak sabar, tanpa henti, tanpa henti dan tidak senang.

Dalam bahasa Inggeris, cemas dengan cemas.

Dalam bahasa Sepanyol, ia bersemangat sama: bersemangat .

Cemas atau marah

Ejaan yang betul adalah bersemangat. Perkataan itu berasal dari bahasa Latin anxiosus, yang bermaksud resah. Dari Latin ke Portugis moden, huruf X mengalami evolusi ortografi ke huruf S. Jadi dengan cemas, cemas, cemas dan derivatifnya mempunyai tulisan yang betul dengan S, dan tidak pernah dengan C.

Jawatan Popular, 2020

Kategori Popular

Top