Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Dalam Memoriam

Apa itu Memoriam:

Dalam memoriam adalah ungkapan dalam bahasa Latin yang bermaksud " dalam ingatan " atau " dalam ingatan ". Dia biasanya hadir dalam obituari, epitaphs, petikan dan plak peringatan .

Ungkapan ini sering dilihat atau dicetak dalam karya seni dan buku sebagai satu bentuk dedikasinya kepada seseorang yang telah meninggal dunia.

Dalam konteks sastera, ungkapan ini merupakan karya sastera yang diterbitkan sebagai penghormatan pasca - anum, di mana teks-teks pantulan dan peringatan peribadi sering dijumpai, termasuk beberapa teks yang tidak diterbitkan oleh penulis yang dihormati. Beberapa karya penghormatan ini termasuk sumbangan beberapa penulis lain yang mengetahui kehormatan itu, dengan memasukkan beberapa testimoni.

Dalam beberapa jemputan ia juga biasa melihat ekspresi dalam memoriam. Sebagai contoh, dalam jemputan perkahwinan, apabila salah seorang ibu bapa pengantin lelaki telah meninggal dunia, ungkapan ini digunakan untuk menunjukkan dengan hormat dan kasih sayang bahawa mereka tidak lagi hidup.

Ramai orang mempunyai keraguan tentang cara yang betul untuk menulis ungkapan ini, menjadi tidak ragu-ragu di dalam memoriam dan di dalam memorandum . Bentuk yang betul adalah dalam memoriam, di mana dalam memorandum adalah salah .

Kategori Popular

Top