Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Kesungguhan

Apakah Assiduity:

Assiduity adalah kata nama feminin yang mendedahkan kualiti yang berlaku, atau mempunyai tempoh yang berterusan. Ia bererti kekerapan, kemantapan atau lawatan biasa .

Bermula dalam istilah Latin assiduus atau assiduitate, perkataan ini merujuk kepada sesuatu atau seseorang yang sibuk, berterusan atau berterusan. Individu yang berani adalah seseorang yang tidak kekurangan, atau yang sering muncul. Dia adalah orang yang rajin, tak henti-henti, kerap.

Beberapa sinonim utama kehadiran adalah: kekerapan, kemantapan, kesinambungan, keteraturan, ketepatan, keteguhan, ketekunan, penggunaan, dedikasi dan ketegangan.

Antonim ketegangan adalah kecuaian atau ketidakteraturan. Dalam bahasa Inggeris, kata ketegangan diterjemahkan oleh istilah ketegasan .

Lihat juga: makna Frekuensi.

Kesabaran dan ketepatan masa

Ketidaksamaan dan ketepatan masa adalah dua konsep yang, walaupun berkaitan, ada beberapa perbezaan. Kehadiran terdiri daripada kerap hadir dalam beberapa komitmen. Ketepatan waktu bermakna hadir dalam kompromi pada waktu yang ditetapkan .

Kedua-dua konsep ini sangat bernilai dalam konteks kerja, dengan beberapa syarikat yang memberi ganjaran kepada pekerja mereka yang menunjukkan kesungguhan dan ketepatan masa, yang merupakan ciri-ciri yang menyumbang kepada peningkatan produktiviti dan kecekapan syarikat.

Kekurangan ketepatan masa dan kepercayaan pada pekerja adalah dihukum oleh yang bertanggungjawab terhadap organisasi, dan menghalang perkembangan profesional ini dalam syarikat. Seorang pekerja bukan kerap adalah seorang pekerja yang sering tidak hadir, sedangkan seorang pekerja yang tidak berpengalaman adalah seorang pekerja yang, walaupun dia tidak hadir, tidak memenuhi jam kerja yang ditetapkan (misalnya, dia terlambat).

Kehadiran dan ketepatan masa adalah ciri-ciri yang berbeza-beza, bergantung kepada budaya yang dipersoalkan. Di England, sebagai contoh, di mana "ketepatan waktu British" berlaku, terlambat untuk berkompromi adalah kekurangan rasa hormat.

Lihat juga: Makna Profesionalisme.

Kategori Popular

Top