Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Kelinci Paskah

Apa itu Bunny Paskah:

Easter Bunny adalah salah satu simbol Paskah, yang digunakan untuk mewakili kesuburan, kelahiran dan harapan hidup .

Arnab adalah seekor haiwan yang mengeluarkan semula dirinya di dalam litters besar. Hubungannya dengan Paskah ditakrifkan secara historis dari perwakilan bahawa binatang ini mempunyai beberapa orang purba, sebagai simbol harapan dalam pembaharuan kehidupan.

Dalam konteks ini, bagi orang Kristian, arnab akan menjadi salah satu representasi kebangkitan Yesus Kristus.

Sesetengah orang purba mengaitkan haiwan ini dengan kedatangan akhir musim sejuk dan permulaan musim bunga, seperti simbolisme "kelahiran semula kehidupan". Arnab adalah haiwan pertama yang melepaskan lubang mereka ketika musim semi bermula.

Dalam bahasa Inggeris, ungkapan easter bunny bermaksud " easter bunny ."

Arnab hanya datang untuk mewakili simbol Paskah di Brazil pada akhir abad ke-17, yang dibawa oleh pendatang Jerman.

Menurut mitologi Jerman, arnab itu adalah salah satu simbol dari sang dewi kesuburan Ostara. Dari legenda mitos yang sama, tradisi menyampaikan telur (ayam) dicat dalam pelbagai warna untuk kanak-kanak muncul di kalangan orang Jerman.

Lihat makna telur Paskah.

Perayaan Ostara digunakan untuk dilakukan pada musim bunga, jadi orang Kristian, untuk mengelakkan perayaan pagan, mengaitkan arnab dan tradisi "mengumpul telur" dengan Kristian Paskah.

Lama kelamaan, arnab coklat telah memasuki tradisi perayaan Paskah.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Simbol Paskah.

Paskah adalah perayaan Kebangkitan Yesus Kristus oleh orang Kristian. Tarikh itu dirayakan pada Minggu Suci Ahad, yang mewakili hari bahawa Yesus Kristus dibangkitkan selepas penyalibanNya.

Lihat juga makna Paskah.

Jawatan Popular, 2020

Kategori Popular

Top