Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Freelancer

Apakah Freelancer:

Freelancer adalah istilah bahasa Inggeris yang menyerupai profesional otonom yang melakukan aktiviti bebas, dapat memberikan layanan kepada beberapa majikan.

Ciri utama freelancer adalah bahawa ia tidak mempunyai hubungan kerja tetap dengan majikannya, yang membolehkan profesional menguruskan dan menyusun karya sendiri.

Biasanya, freelancer mempunyai fungsi untuk melakukan aktiviti tertentu untuk majikan dan kemudian mengenakan bayaran untuk perkhidmatan ini pada akhir tugas. Sesetengah pelawat bebas boleh menerima kerja yang lengkap, orang lain sejam perkhidmatan yang diberikan.

Prosedur pengumpulan ini dapat dilakukan dengan cara lain, karena beberapa profesional sudah memiliki harga yang ditetapkan oleh beberapa layanan tertentu. Di samping itu, masa yang diambil untuk melaksanakan tugas yang diberikan mungkin berbeza-beza, dan akibatnya, ini juga boleh mempengaruhi bayar.

Satu lagi faktor penting dalam kerja freelancer adalah bahawa dia tidak perlu bekerja di persekitaran pejabat tradisional, dapat melakukan kegiatannya di rumah atau kantornya sendiri, menjalin hubungan melalui jaringan.

Lihat juga makna Pejabat Rumah.

Freelancer juga merupakan trend dalam pasaran komunikasi, reka bentuk, pengiklanan, pemasaran, teknologi maklumat, muzik, pengeluaran budaya dan banyak lagi.

Kategori Popular

Top