Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Czarism

Apa itu Czarism:

Czarisme adalah sistem politik yang berlaku di Rusia dari 1547 hingga revolusi 1917. Czar adalah gelaran yang diberikan kepada Maharaja Rusia.

The czar dinasti Romanov, yang kekal berkuasa dari 1613 hingga 1917, memerintah sepenuhnya, di mana pawang itu keliru dengan negara. Mereka bertindak secara politik kerana kebesaran imperialis dan lanjutan kuasa mereka sebagai penghina. Czar Romanov yang pertama adalah Mikhail I dan yang terakhir ialah Nicholas II, dibunuh bersama isterinya dan anak-anaknya, di bandar Yekaterinburg, pada bulan Julai 1918, selepas Revolusi Rusia 1917.

Tsarisme adalah rejim yang agak serupa dengan absolutisme, iaitu, Tsar Rusia, Nicholas II, tidak memberikan syarat yang minimum untuk penubuhan industri, dan ketahanan sistem pengeluaran pertanian kuno, jelas feodal, menunda pemodenan dari negara ini.

Kekurangan kebebasan dalam rejim tsarist adalah hampir mutlak, bahkan untuk bangsawan, kelas sosial secara teoritis bebas tetapi hidup di bawah tsar.

Tekanan dengan rejim semacam ini tidak lama berlaku, selepas beberapa pemberontakan, Tsar Nicholas II, malah mengubah negara menjadi monarki perlembagaan, termasuk parlimen, digulingkan pada tahun 1917.

Ketahui beberapa ciri absolutisme.

Kategori Popular

Top