Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Wafel dan wafer

Wafel dan wafer adalah dua jenis gula-gula yang semua orang suka dan mereka sangat keliru antara satu sama lain. Walau bagaimanapun, walaupun kedua-duanya merawat, mereka berbeza dalam kedua-dua pengeluaran dan sebutan kata-kata.

Waffle

Kongsi Tweet Tweet

Wafel dihasilkan dengan asal Belgia, dibuat dengan tepung dan telur, serupa dengan jisim yang digunakan untuk membuat penkek, dan ditekan dalam besi yang meninggalkannya dengan tekstur berwarna.

Ia sangat biasa di Amerika Syarikat sarapan pagi, di mana ia dimakan dengan menambah mentega, margarin, madu, karamel atau sirup buah atas adunan yang sudah siap.

Wafer

Kongsi Tweet Tweet

Wafer (baca ueifar ) adalah jenis biskut manis, sangat halus dan licin, biasanya digunakan dalam hiasan ais krim. Ia menyerupai wafer, tetapi di Brazil ia dimakan dengan cara industri, sudah dengan nama wafer.

Wafer boleh datang dalam banyak bentuk, tetapi sangat biasa untuk melihat wafer dengan beberapa lapisan, dipenuhi dengan coklat atau strawberi, membentuk biskuit yang dimakan yang banyak dimakan oleh anak-anak dalam makanan ringan. Ia juga boleh menjadi iringan yang baik untuk minuman panas.

Kategori Popular

Top