Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

157

Definisi Geisha

Apa itu Geisha:

Geisha (atau geisha ) adalah artis Jepun yang bermaksud istilah . Geishas adalah wanita tradisi Jepun dengan latihan dalam seni yang berbeza, yang bertujuan untuk hiburan tetamu atau tetamu di jamuan, rumah teh atau tempat lain (awam atau swasta) di mana diminta. Mereka dicirikan dengan cara yang sangat berhati-hati di mana mereka berpakaian, sikat dan cat diri mereka.

Geisha bermula pembentukannya masih sangat muda, yang pada mulanya ditetapkan oleh maiko, itu bermakna magang. Semasa latihan, geishas masa depan mengambil kelas nyanyian, muzik, tarian, postur dan etika, belajar kerja-kerja Jepun dan seni tradisional Jepun di laman web okiya .

Tato geisha juga cukup popular terutamanya untuk wanita, kerana mereka mewakili kekuatan, makanan istimewa dan kecerdasan. Walaupun tokoh geisha sering dikaitkan dengan konsep penghambaan, majoriti memilih untuk membuat tatu ini kerana geisha adalah contoh budaya, sebagai orang yang berkait rapat dengan dunia seni.

Kekeliruan antara geisha dan pelacur adalah kerap, tetapi penghantaran ke seks bukanlah fungsi utama geisha.

Geisha telah berkhidmat sebagai inspirasi untuk sejumlah produksi artistik, terutamanya Puccini's opera Madame Butterfly dan Memoir Rob Marshall dari Gueisha, berdasarkan penjual terbaik eponim Arthur Golden, yang diterbitkan pada tahun 1997. Dalam lirik lagu popular " You're Beautiful", Caetano Veloso menggunakan geisha quintessential sebagai rujukan, hanya dalam ayat pertama "Fountain Madu di Mata Geisha".

Kategori Popular

Top