Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Scholar

Apa itu Scholar:

Scholar adalah sesuatu atau seseorang yang mempunyai budaya yang luas, dalam subjek tertentu. Cendekiawan adalah kata sifat yang mungkin berkaitan dengan muzik, membaca, atau budaya secara umum. Cendekiawan adalah berkaitan dengan apa-apa yang terperinci, dikaji, dijaga, seperti kerja-kerja erudite, muzik erudite, gitar yang terkenal

Beliau juga seorang sarjana, orang yang ingin belajar selalu, yang sentiasa belajar, berusaha untuk mendalami subjek yang dipelajari, mengenai sejarah dunia, seni, muzik, dan sebagainya.

Beberapa sinonim sarjana adalah: ensiklopedia, difahami, diterangi . Contoh: Tidak ada yang tahu lebih banyak daripada dia tentang sejarah kereta. Dia seorang sarjana yang benar.

Dalam bahasa Inggeris, penterjemahan sarjana adalah ilmiah atau ilmunya . Ex: Semua orang terkejut apabila dia memulakan ucapannya, kerana tiada siapa tahu dia seorang sarjana dalam perkara itu. / Semua orang terkejut apabila dia memulakan ucapannya, kerana tidak ada yang tahu dia seorang ulama mengenai perkara ini.

Cendawan dan Popular

Kebudayaan Erudite adalah kebalikan dari budaya popular. Kebudayaan Erudite adalah untuk orang yang mempunyai pendidikan yang tinggi, yang mempunyai banyak kajian, latihan khusus mengenai subjek tertentu, terutama pada sejarah seni, gerakan sejarah, dll.

Budaya popular adalah manifestasi spontan dan mudah, dengan ciri-ciri serantau, sering disebarkan antara generasi. Contoh budaya popular adalah samba, yang diturunkan untuk generasi.

Muzik klasik

Muzik Erudite adalah jenis musik yang paling rumit, klasik yang setiap budaya memiliki, dan tidak tergolong dalam sebarang jenis cerita rakyat atau tradisi, ia adalah muzik yang dikaji dan ditonjolkan.

Kategori Popular

Top