Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Sekolah lama

Apakah Sekolah Lama:

Old School adalah istilah bahasa Inggeris yang bermaksud sekolah lama atau pengawal lama, ia juga boleh merujuk kepada orang atau benda lama.

Sekolah lama adalah istilah yang diberikan kepada sesuatu yang sudah tua, sesuatu yang telah digunakan dalam masa yang lama dan hari ini tidak lagi bergaya, kerana sudah dianggap sudah usang atau lama, tetapi untuk beberapa orang masih sah untuk digunakan.

Satu contoh sekolah lama ialah jenama tenis all-star, yang pernah sangat popular pada tahun 1980-an dan 1990-an, dan pada masa kini dipanggil tenis sekolah lama, yang sudah sangat bergaya, dan kini digunakan oleh orang-orang yang lebih moden, funky dan suka menggunakan objek lama atau vintaj .

Ketahui lebih lanjut mengenai makna vintaj.

Istilah sekolah lama juga digunakan dalam muzik, terutamanya dalam rap dan hip-hop . Band sekolah atau lagu lama adalah orang yang pernah berjaya, penyanyi yang merupakan perintis dan inovator.

Sekolah lama adalah apa-apa objek yang telah menjadi klasik, dan juga boleh menjadi cara berfikir dan bertindak lebih kuno.

Istilah sekolah lama sering digunakan untuk menyatakan rasa hormat dan pertimbangan untuk sesuatu. Sebagai contoh: Bruce Springsteen adalah seorang artis sekolah lama yang hebat . / "Bruce Springsteen adalah seorang artis lama yang hebat."

Antonim ungkapan ini adalah sekolah baru, yang terjemahannya adalah "sekolah baru", yang berfungsi untuk mengelaskan perkara kontemporari dan kecenderungan .

Old School juga adalah nama sebuah filem komedi Amerika yang dinamakan " Days Incrívei ", di Portugis, kira-kira tiga orang kawan yang memutuskan untuk kembali ke universiti untuk mendirikan sebuah kumpulan, dengan pelakon Luke Wilson, Vince Vaughn dan Will Ferrell.

Tatu sekolah lama

Terdapat juga tatu sekolah lama, yang sudah sangat bergaya, seperti tengkorak, wanita telanjang, sauh dan mawar, dan hari ini dianggap lama.

Ciri utama tatu sekolah lama adalah sifat mudah, garis besar hitam yang kuat dan palet warna terhad.

Tato-tato ini adalah biasa sebelum tatu moden, terutamanya pada separuh pertama abad ke-20 hingga pertengahan 1970-an.

Simbol utama tato sekolah lama adalah: mawar merah, melambangkan "cinta"; mawar hitam, melambangkan "kematian"; dan sauh, yang menandakan "ketahanan" dan "kekerasan."

Kategori Popular

Top