Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Homoaffective

Apa itu Homoafetivo:

Homoafetivo adalah kata sifat yang memenuhi syarat seseorang yang suka dan tertarik kepada orang yang mempunyai hubungan seks yang sama . Istilah homoaffective diciptakan untuk mengurangkan konotasi pejoratif yang diberikan kepada hubungan homoseksual, dan menjadi ekspresi undang - undang untuk menangani undang-undang yang berkaitan dengan kesatuan pasangan seks yang sama.

Hubungan homoafetif tidak dikonfigurasi sebagai kesatuan yang stabil, seperti yang ditakrifkan oleh Mahkamah Keadilan Tertinggi, tidak ada undang-undang untuk kesatuan jantina yang sama, sehingga menciptakan hak dan kewajiban seperti hak untuk makanan dan pusaka, seperti pasangan heteroseksual .

Hubungan homoseksual sudah mempunyai hak untuk salah satu hak sosial utama, pencen sekiranya kematian pasangan, serta hak untuk membantu pengasingan, kedua-duanya boleh diperolehi dari Institut Keselamatan Sosial Negara. Beberapa syarikat milik kerajaan seperti Caixa Econômica Federal, Banco do Brasil, Petrobras, dan lain-lain, telah bersetuju untuk memasukkan homo-facto yang bergantung kepada pencen kematian dan penerima pencen / insurans swasta.

Pada masa ini, ia juga mungkin untuk memasukkan pasangan itu sebagai bergantung kepada rancangan kesihatan swasta, dan Perkhidmatan Hasil Dalam Negeri juga membenarkan pasangan itu memasukkan pasangan mereka dalam pengembalian cukai pendapatan sebagai bergantung kepada orang lain.

Lihat juga maksud Homoseksual.

Homoafetividade

Hubungan antara homoseksual mendapat kata baru, yang dibuat oleh adjudikator dan jurist Maria Berenice Dias, yang berpendapat bahawa kasih sayang adalah faktor yang paling relevan dalam menarik seseorang ke seks yang sama. Menurut Hakim, homoefeasibility melampaui hubungan seks, ia adalah ikatan yang diciptakan oleh kasih sayang, kasih sayang dan keinginan untuk bersama dengan yang lain dalam hidup berdampingan yang harmonis.

Kategori Popular

Top