Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Kehidupan Sosial

Apakah Kehidupan Sosial:

Kehidupan sosial bermaksud corak tingkah laku individu dengan masyarakat yang berlaku melalui hubungan mereka, hubungan dengan rakan-rakan, hubungan baru, merasakan pandangan bahawa orang lain mempunyai masyarakat, berinteraksi dengan orang lain, membuat orang untuk hidup dalam masyarakat dengan tanggungjawab, dan untuk memenuhi komitmen sosial yang dikenakannya.

Proses perlembagaan dan pembangunan kehidupan sosial mempunyai sebagai paksi pusatnya kerja. Dalam proses ini, individu mengubah dirinya, sifat naluri dalamnya, oleh sifat manusia dan bersejarah-sosial. Di dalam pekerjaan, individu itu mendapati orang yang dia perlukan untuk hidup dengan rasa hormat dan kesopanan, di mana dia sentiasa dikenakan untuk sikapnya.

Kehidupan sosial mencari ruang dari zaman kanak-kanak, apabila ibu bapa mula mengajar di rumah langkah-langkah pertama, belajar untuk hidup dengan orang lain, walaupun ibu bapa berusaha bersosialisasi anak-anak mereka di sekolah, dalam hubungan dengan kolega, guru, mengajar peraturan tingkah laku yang baik, contoh yang baik, menunjukkan kesenjangan antara yang baik dan yang jahat, sehingga hubungan terjadi dengan cara yang harmonis dan bertanggung jawab.

Kategori Popular

Top