Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Ironinya

Apa itu Ironia:

Ironi adalah penggunaan kata-kata yang menyatakan makna bertentangan makna literal mereka . Dengan cara ini, ironi mengesahkan kebalikan dari apa yang dimaksudkan atau apa yang difikirkannya.

Ironi adalah seni untuk menikmati seseorang, mengecam, mengkritik atau menyensor sesuatu atau sesuatu. Ironinya bertujuan untuk menghargai sesuatu, tetapi apabila sebenarnya ingin menurunkan nilai, juga termasuk nada suara untuk mencirikan perbuatan yang lebih baik. Walau bagaimanapun, ironi tidak hanya digunakan berhubung dengan seseorang, tetapi juga merujuk kepada situasi atau peristiwa lucu atau penasaran.

Ironinya boleh terdiri dari tiga jenis: irisan oral, apabila dikatakan satu perkara dan bermaksud untuk mengekspresikan yang lain. Ironi dramatik, atau ironi satir, apabila suatu perkataan atau suatu tindakan meletakkan keadaan yang dipertaruhkan, dan, sebagai contoh, dalam teater, penonton memahami makna, tetapi watak itu tidak, dan ironi keadaannya adalah kesenjangan antara niat dan hasil tindakan.

Tetapi ironi kosmik atau tak terbatas adalah perbezaan antara keinginan manusia dan realiti dunia luar. Dalam antiphrase ironis, peningkatan idea-idea yang salah, membawa maut, dan apabila seseorang menggunakan istilah yang menyinggung perasaan.

Istilah "ironi nasib" digunakan untuk menggambarkan keadaan di mana sesuatu yang tidak dijangka berlaku, sering menunjukkan jenis keadilan ilahi.

Baca lebih lanjut mengenai makna ironi dari Ironia dan lihat contoh ironi ini.

Perbezaan antara Irony dan Sarcasm

Sarcasm dianggap sejenis ironi yang menghina dan lebih serius, untuk memalukan dan mempermainkan sesuatu atau seseorang.

Ironinya, seperti yang dikatakan, adalah untuk menyatakan sesuatu yang tidak semestinya bermaksud apa yang difikirkan oleh orang itu. Tetapi dalam kes ini, ia juga bukan kewajipan untuk memalukan atau menimbulkan komedi, seperti kes sindiran.

Ketahui lebih lanjut mengenai perbezaan antara sindiran dan ironi.

Frasa Ironic

Saya menghabiskan belia saya mahu menjadi lebih tua. Hari ini saya lebih tua dan menghabiskan masa saya ingin menjadi lebih muda.

Saya akan makan sup untuk makan tengah hari, tetapi saya hanya mempunyai garpu.

Paman saya takut terbang dan hanya memenangi perjalanan dalam pertandingan.

Ironi terburuk ialah saya suka udang, tetapi saya alah.

Kategori Popular

Top