Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Ibu Burung Hantu

Apakah Ibu Burung Hantu:

Burung gila ibu bermakna cinta sejati ibu, yang tidak melihat kepada anak-anaknya sebarang ketidaksempurnaan. Ia menunjuk seorang ibu yang sangat bersemangat yang peduli terhadap anak-anaknya dan yang melindungi mereka dalam semua situasi.

Ungkapan itu muncul dengan tulisan "The Owl and the Eagle", penulis Perancis La Fontaine, juga ditulis oleh Monteiro Lobato dan penulis lain.

The fable memberitahu bahawa burung hantu itu mendapati helang dan berkata kepadanya:

- O burung helang, jika anda melihat beberapa burung yang sangat cantik dalam sarang, dengan pussies yang agak baik, lihat di sana tidak makan mereka, mereka adalah anak-anak saya!

Elang itu berjanji kepadanya bahawa dia tidak akan memakannya. Dia terbang dan mendapati sarang di dalam pokok dan memakan semua orang muda. Apabila burung hantu itu tiba dan melihat anak-anaknya memakannya, dia pergi untuk bercakap dengan burung helang, sangat sedih:

"Hai helang, kamu salah kerana kamu berjanji kepada saya bahawa saya tidak akan makan anak-anak saya, tetapi kamu membunuh semuanya!

Dan burung helang berkata,

"Saya menemui burung-burung kecil di dalam sarang, semuanya memetik, tanpa payudara dan dengan mata boneka, dan saya memakannya. Dan semasa anda memberitahu saya bahawa anak-anak anda adalah sangat cantik dan telah membuat pussies kecil saya memahami bahawa mereka bukan orang-orang.

"Mereka adalah yang sama, " kata burung hantu itu.

"Jadi, saya bukan orang yang salah, anda menipu saya dengan buta anda.

Moral cerita: Di mata ibu-ibu, kanak-kanak sentiasa sempurna dan cantik. Sudah berkata pepatah "Suka suka jelek, nampak cantik".

Jawatan Popular, 2020

Kategori Popular

Top