Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Malemolente

Apa itu Malemolente:

Malemolente bermakna tahi lalat, tidak sombong, yang telah malemolĂȘncia . Perkataan malemolente adalah regionalisme, yang tidak muncul dalam kamus bahasa Portugis, tetapi boleh digunakan dalam beberapa deria.

Malemolente adalah kata sifat yang merujuk kepada siapa yang malandro, bohemian. Ia juga yang menggunakan helah untuk menghindari sesuatu atau seseorang.

Menjadi jahat adalah malas, tidak bersedia melakukan sesuatu. Ia adalah orang yang merasakan kelesuan, ketenangan atau ketenangan yang berlebihan.

Berkenaan dengan muzik, irama, malemolente adalah gingado, sikap dan gerakan lambat penyangak dan bohemia. Ia adalah cara untuk bercakap atau bergerak pada waktu pagi, dengan niat jahat dan keanggunan.

Malemolente berasal dari tahi lalat, molejo. Ini adalah ungkapan yang dibuat di Rio de Janeiro, dengan gaya hidup banyak Cariocas. Dia pada mulanya menggambarkan cara berjalan kaki penyangak, capoeiras, maka ia juga digunakan untuk menggambarkan cara untuk menjalani kehidupan. Penyanyi Bezerra da Silva mengatakan bahawa carioca itu berjalan-jalan yang buruk disebabkan oleh fakta bahawa dia sudah biasa pergi ke lorong-lorong dan lorong di mana dia tinggal.

Perkataan malevolent adalah kata sifat dari dua genera yang merujuk kepada seseorang yang mempunyai kebencian terhadap seseorang yang telah marah, yang jahat.

Kategori Popular

Top