Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Punisher

Apakah Punisher:

Punisher adalah individu yang melakukan keadilan, sama ada berjuang untuk situasi tertentu untuk dinilai dengan betul menurut undang-undang yang berlaku, atau merujuk kepada orang yang melakukan keadilan dengan tangannya .

Biasanya, idea keadilan seseorang merujuk kepada orang yang tidak mempercayai sistem kehakiman atau berpendapat bahawa ia tidak mencukupi untuk jenis kejahatan yang telah dilakukan. Oleh itu, orang yang lebih adil akan bertindak di luar undang-undang, menghukum penjenayah dengan cara yang difikirkannya adalah yang paling sesuai.

Dalam hal ini, di sisi undang-undang, tindakan para hakim dapat dikutuk dan dianggap sebagai penjahat juga. Di sesetengah masyarakat, walaupun perbuatan justiceiros boleh ditafsirkan sebagai tidak betul secara moral.

Beberapa sinonim utama untuk keadilan adalah: adil, tegas, tidak dapat dipertanggungjawabkan, adil, tidak dapat dimusnahkan, terhormat, tidak dapat dimusnahkan, jujur, bermaruah, dan benar.

Marvel Punisher

Ia adalah watak fiksyen yang dicipta oleh Marvel Comics untuk majalah komik.

The Punisher adalah anti-wira yang tipikal, memerangi jenayah berikutan dasar-dasar seorang penguatkuasa keadilan yang melakukan keadilan terhadap margin undang-undang.

Watak ini dicipta oleh Gerry Conway (penulis) dan Ross Andru dan John Romita Jr (artis). Penampilan pertamanya di HQ "The Spectacular Spider-Man" (isu 129, Februari 1974).

Lihat juga: Maksud DC Comics.

Kategori Popular

Top