Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Kegigihan

Apakah Kegigihan:

Kegigihan adalah ciri yang tidak menyerah dengan mudah. Untuk bertindak secara berterusan adalah bekerja keras dan memberi tumpuan kepada matlamat anda, tanpa membiarkan diri anda mudah digoncang oleh sebarang kritikan atau penolakan.

Sebagai contoh dalam ayat-ayat:

"Kegigihan membuatnya menjadi pemenang."

"Ia memerlukan keteguhan yang melampaui kecerdasan untuk menyelesaikan kajian."

Kegigihan adalah kualiti yang dihargai oleh perekrut bersama dengan tekad . Untuk pekerja yang gigih adalah orang yang tidak akan berputus asa menghadapi penolakan pertama bos itu atau bahkan tidak digalakkan. Dia bertekad untuk membuat gagasannya berfungsi dan akan berusaha untuk memperbaikinya daripada sekadar menolaknya.

Dalam oenology, kegigihan adalah salah satu sifat wain yang baik, yang ciri-ciri aromanya masih berada di dalam lelangit dan selepas botol dibuka.

Kata keteguhan adalah kata nama feminin yang berasal dari persia Latin, yang bermaksud untuk terus tegas.

Dalam bahasa Inggeris, kegigihan adalah kegigihan.

Kata-kata komitmen, kemantapan, ketabahan, dan ketekunan mungkin sinonim ketekunan.

Kegigihan dan Keteguhan

Istilah desakan kadang-kadang digunakan sebagai sinonim untuk kegigihan, tetapi ada perbezaan dalam asal kata-kata yang memberikan makna yang berbeza. Kegigihan datang dari penjaga Latin, iaitu untuk mengekalkan sikap. Itulah desakan adalah pengulangan tindakan, juga berkaitan dengan ketegaran, sementara ketekunan adalah tindakan mengekalkan atau menentang, tetapi dengan konotasi yang lebih positif.

Dalam aplikasi praktikal mereka, kedua-dua perkataan bertutur dalam fokus dalam objektif. Tetapi sementara dengan penggunaan desakan orang itu merujuk kepada strategi yang sama, kegigihan mungkin termasuk mengkaji tindakan dan menyesuaikan diri untuk mencapai matlamat utama mereka.

Lihat juga: Ketekunan

Kategori Popular

Top