Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Mahir

Apakah keperluan kerja:

Kemahiran adalah kata sifat yang lazim bagi kedua-dua jantina dan bersesuaian dengan harta benda atau yang memenuhi sesuatu tertentu. "Dia seorang tukang kayu yang mahir, " bermakna dia mahir dalam menangani kayu.

Di antara sinonim yang mahir, kita mempunyai mahir, berwibawa, mahir, mahir, berkebolehan, kacak, sesuai, cepat, tangkas, licik dan bijaksana.

Perkataan mahir berasal dari bahasa Latin habilis, yang asalnya dalam kata kerja kata sifat, habere . Dalam apa yang menjadi hala dan il adalah untuk memiliki kapasiti, yang membentuk kata yang mewakili "untuk mempunyai kapasiti".

Orang yang mahir adalah orang yang tahu bagaimana untuk melakukan yang baik atau bahkan yang menjalankan dengan kesempurnaan atau penguasaan sesuatu. Biasanya kata sifat digunakan sebelum kata nama sesuai dengan kedudukan atau fungsi, sebagai "pemandu mahir, " tukang masak mahir ", " mahir mahir. "

Ia juga mempunyai makna apa yang pantas dan tangkas. Seorang "pelapis mahir" adalah orang yang cepat menaip kata-kata di papan kekunci dengan tidak ada atau sedikit kesilapan. Iaitu, yang mahir adalah orang yang mempunyai prestasi cemerlang dalam fungsinya sebagai fungsi amalan, yang mengembangkan kemahiran.

Orang-orang yang mahir juga ciri-ciri pintar, orang yang mudah menyelesaikan masalah atau bertindak balas terhadap keadaan dengan ketangkasan.

Dalam istilah undang-undang, undang-undang adalah yang mematuhi norma.

Masa Perniagaan

Istilah terampil bermakna tempoh yang produktif, biasanya dikaitkan dengan masa sesuatu sesuatu dapat dilakukan. Untuk mengatakan bahawa "dia tidak mempunyai cukup masa untuk membuat kek untuk dibawa ke parti", bermakna dia tidak mempunyai masa untuk menjalankan tugas itu.

Sesetengah ahli bahasa menganggap ekspresi masa-dexterous pleonasm ganas, locution dengan kata sifat yang tidak mengubah makna kata sebelumnya dalam konteks. Dengan mengatakan hanya "dia tidak mempunyai masa" ia sudah dianggarkan bahawa masa dia tidak cukup untuk menghasilkan, iaitu, dia tidak mahir.

Kategori Popular

Top