Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Definisi Ctrl c

Apakah itu Ctrl c:

Crtl c adalah pintasan pada papan kekunci komputer yang bermaksud menyalin unsur, ia boleh menjadi teks, spreadsheet, atau bahkan imej.

Pintasan dibentuk oleh kekunci kawalan (ctrl) + huruf c (ditekan serentak).

Untuk menyalin elemen menggunakan pintasan ctrl c, pengguna mesti memilih elemen untuk disalin, seperti teks. Ia memilih dengan tetikus. Atau juga dengan papan kekunci, dengan menggunakan jalan pintas lain: pergeseran ditambah satu anak panah, untuk memberi isyarat arah pemilihan.

Selepas teks telah dipilih, pengguna secara serentak menekan dua kekunci, kawalan dan c. Dan jadi teks disalin ke papan klip maya.

Untuk menampal, iaitu, untuk meniru teks yang berada di tempat pilihan anda, pengguna menggunakan pintasan papan kekunci yang lain: ctrl v, yang merupakan kunci kawalan ditambah huruf v.

Pada komputer Mac Apple, papan kekunci sedikit berbeza, dan pintasan kawalan sekarang dirujuk sebagai kunci arahan. Oleh itu untuk menyalin teks ke Mac, pengguna perlu menggunakan arahan + huruf c.

Sekiranya jalan pintas ctrl c tidak berfungsi, pastikan teks atau elemen yang anda ingin salin mudah terdedah kepada jenis tindakan ini. Sesetengah bahan internet, atau pdf, dilindungi oleh hak cipta dan tidak membenarkan salinan automatik seperti ini.

Jawatan Popular, 2019

Kategori Popular

Top