Disyorkan, 2019

Pilihan Editor

Den

Definisi Ranch

Apa itu Ranço:

Ranco adalah kata nama maskulin yang pada mulanya digunakan untuk mencirikan makanan yang merasa lezat dan / atau bau makanan berlemak yang rosak.

Oleh kerana bahasa itu hidup, dengan peredaran masa beberapa perkataan mendapat makna baru, bermula dengan mempunyai makna yang lebih luas dan ekspresi yang berkaitan.

Dengan perkataan "tengik" tidak berbeza dan sepanjang masa kewujudannya, ia mendapat makna baru, kali ini digambarkan.

Makna baru ini, yang dianggap sebagai slang, mewakili sejenis perasaan negatif yang dirasakan oleh seseorang tentang sesuatu atau seseorang.

Apakah yang dimaksudkan dengan "rancid" slang?

Makna kiasan "tengik" adalah berdasarkan makna asal kata, yang mentakrifkan sebagai bau / rasa tertentu yang tidak menyenangkan.

Slang, sebaliknya, digunakan untuk menggambarkan orang tertentu atau situasi yang tidak menyenangkan.

Penggunaan perkataan "tengik" sebagai slang mungkin menunjukkan rasa penolakan dan / atau jijik terhadap sesuatu atau seseorang.

Rasa negatif ini ternyata menjadi satu kebencian yang boleh disebabkan oleh beberapa sebab seperti, contohnya, sakit hati, rancor, cemburu, iri hati, perbezaan politik, dan sebagainya.

Lihat juga maksud kebencian.

Ungkapan-ungkapan yang mengandungi "rance"

Penggunaan perkataan "ranço" sebagai slang bukan eksklusif untuk golongan muda, sebaliknya, ia adalah penggunaan umum di kalangan beberapa kumpulan umur.

Perkataan itu jatuh dalam rasa penduduk dan diluluskan dan mengintegrasikan beberapa ungkapan.

Lihat di bawah beberapa ungkapan yang paling biasa dengan perkataan "ranço", makna dan contoh masing-masing yang menggambarkan penggunaannya.

Memiliki kemarahan (sesuatu / seseorang)

Apabila kita mengatakan bahawa seseorang itu tengik tentang seseorang atau sesuatu, kita merujuk kepada perasaan penolakan dan keengganan yang lebih kekal, yang mungkin sempadan walaupun semacam jijik; jijik

Dia telah tengik tentang mantan teman wanitanya.

Untuk mendapatkan tengik (dari sesuatu / seseorang)

Apabila seseorang menjadi basi dari yang lain atau sesuatu, mereka mempunyai rasa keengganan terhadap orang atau benda itu.

Sejak dia menipu ibunya sendiri, saya mendapat tengik dari dia.

Menjadi basi (sesuatu / seseorang)

Ia adalah ungkapan makna yang sangat dekat dengan ungkapan "menjadi tengik (sesuatu / seseorang)", tetapi dengan sedikit perbezaan kerana penggunaan kata kerja "estar", yang menunjukkan idea negara.

Dalam erti kata lain, keanehan mungkin tidak kekal.

Saya terjebak dengannya sejak dia berbohong kepada saya.

Lihat juga maksud keengganan dan rasa tidak puas hati.

Ladang di rangkaian sosial

Dengan pengaruh rangkaian sosial yang semakin meningkat pada kehidupan seharian orang, kata tamadun meluas di alam maya, mengintegrasikan beberapa hashtags , meme dan jawatan, termasuk yang terkenal.

Berikut adalah beberapa contoh.

Catatan dengan perkataan "tengik"

Tajuk utama akhbar dengan perkataan "pelarian"

Memes dengan perkataan "rance"

Ketahui lebih lanjut mengenai hashtag, meme dan siaran.

Jawatan Popular, 2019

Kategori Popular

Top