Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Hic et Nunc

Apa itu Hic et Nunc:

Hic et Nunc adalah ungkapan Latin yang bermaksud di sini dan sekarang . Hik et nunc adalah ketika seseorang tidak bersedia menunggu, menginginkan sesuatu dengan segera, pada saat yang sama, individu itu tidak lagi bersabar.

Ungkapan ini menandakan sesuatu yang mesti direalisasikan "sekarang" atau pada masa di mana ungkapan dikatakan dan merujuk kepada keadaan konkrit yang dipersoalkan. Ia sering digunakan sebagai moto yang penting, seseorang yang memerlukan sesuatu (kepuasan keinginan), di sini dan sekarang. Hic et nunc menentukan masa ( hic ) dan ruang ( nunc ).

Ungkapan hic et nunc adalah sebahagian daripada Eksistensialisme, yang merupakan doktrin falsafah yang menekankan kebebasan orang, sementara pada masa yang sama menekankan tanggungjawab masing-masing. Untuk falsafah eksistensialis manusia bertanggungjawab atas tindakannya, jadi jika dia mahu sesuatu untuk "di sini dan sekarang, " dia akan menanggung akibatnya, tanpa mengira sama ada mereka baik atau buruk.

Ketahui lebih lanjut mengenai makna Eksistensialisme.

Hic et nunc adalah sebahagian daripada tingkah laku manusia, terutamanya pada masa kini, di mana orang menjadi sangat segera, mereka mahu semuanya untuk sekarang, dan jika mereka tidak memilikinya, mereka mungkin tidak mahu lebih banyak, sering kerana kebanggaan dan tidak mahu memberi Orang mahu segala-galanya untuk memenuhi keinginan mereka, mereka tidak mahu menunggu sesuatu yang lain.

Kategori Popular

Top