Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Memahami

Apa Yang Memahami:

Memahami adalah tindakan pemahaman, pemahaman dan penyerapan sesuatu . Ia dianggap sebagai proses kognitif, di mana ia perlu untuk mentafsirkan sesuatu yang tertentu supaya ia dapat difahami kemudian oleh individu.

Ejaan yang betul kata ini adalah pemahaman dan bukan " pemahaman" (dengan ç).

Apabila anda mengatakan bahawa seseorang mempunyai pemahaman tentang sesuatu, ia bermakna bahawa dia dikurniakan domain intelektual yang sempurna mengenai subjek itu.

Pemahaman masih boleh mewakili kebaikan dan kepuasan seseorang, iaitu ketika ada pemahaman tentang emosi orang lain. Malah, ini adalah tafsiran yang digunakan oleh falsafah untuk merujuk kepada tingkah laku empati orang yang menganalisis pelbagai proses sosial, ideologi, budaya, dan lain-lain.

Ketahui lebih lanjut mengenai Empati.

Sesetengah sinonim utama pemahaman adalah: pemahaman, kejelasan, persepsi, kesedaran, penglibatan, asimilasi, pengertian, kepuasan, kepuasan, toleransi, dan penglihatan.

Sebaliknya, antonim pemahaman utama adalah: kejahilan, salah faham, salah faham, ketidaktahuan, komplikasi, penolakan, ketelusan, dan keengganan.

Pemahaman dan Interpretasi

Oleh kerana ada pemahaman tentang sesuatu, seperti teks, misalnya, penafsirannya diperlukan. Untuk ini, individu mesti dapat menguraikan maksud pembinaan tekstual, untuk memahami makna konteks ayat.

Oleh itu, apabila tidak ada tafsiran yang betul mengenai mesej itu, maka tidak ada pemahaman yang benar mengenai mesej itu.

Kategori Popular

Top