Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Menangis susu yang tumpah

Apa yang Menangis Melebihi Susu:

Menangis di atas susu tumpah adalah ungkapan yang popular dalam bahasa Portugis, yang digunakan dalam erti kata yang mengeluh atau sedih oleh sesuatu yang buruk yang telah terjadi .

Dari frasa ini, satu lagi ungkapan yang sangat popular di kalangan orang Brazil muncul: " tidak ada gunanya menangis atas susu tumpah", yang bermaksud tidak meratapi sesuatu yang telah berlalu. Ungkapan ini mungkin berbeza-beza mengikut sesetengah rantau, kerana "tidak ada gunanya menangis atas susu tumpah." Biasanya, ungkapan ini digunakan dalam konteks konsol.

Contoh: " Anda memukul kereta yang tidak anda miliki, tetapi kini tidak bernilai menangis kerana susu tumpah ."

Menurut Almanaque Brasil da Cultura Popular, asal usul kata "menangis atas susu tumpah" akan timbul dari cerita petani.

Seorang wanita petani muda membawa baldi susu ke atas kepalanya dan, terganggu oleh perkara yang dia akan beli dari wang yang dia terima dari penjualan produk, dia tersandung, jatuh, dan menuangkan semua susu di lantai. Apabila melihat kejadian itu, wanita muda itu menyimpulkan bahawa tidak praktikal untuk meratapi fakta yang telah berlaku, kerana tiada apa yang akan dilakukan dengan keadaan itu jika diperbaiki.

Terjemahan "menangis atas susu tumpah" atau "tidak menggunakan menangis atas susu tumpah" untuk bahasa Inggeris menangis susu tumpah atau tidak ada menangis terhadap susu berpecah .

Contoh: " Kadang kala saya menyesal tidak mengambil kerja di London, tidak ada gunanya menangis atas susu tumpah ."

Kategori Popular

Top