Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

Definisi Pembunuhan bayi

Apakah Pembunuhan bayi:

Infanticide adalah kata nama maskulin yang menunjukkan perbuatan sukarela membunuh seorang anak . Biasanya, pembunuhan bayi dilakukan terhadap bayi baru lahir.

Dalam undang-undang jenayah Brazil, pembunuhan bayi didekati oleh artikel 123, yang menunjukkan bahawa pembunuhan bayi membabitkan membunuh bayi semasa atau selepas penyerahan, yang berada di bawah kesan keadaan puerperal. Penalti yang diramalkan adalah tahanan antara 2 hingga 6 tahun.

Negeri Puerperal

Negeri mulut adalah keadaan di mana ibu hadir dari masa selepas bersalin sehingga dia kembali ke status pra-kehamilan. Selang masa mungkin berbeza dari wanita ke wanita.

Sepanjang tempoh ini, terdapat beberapa perubahan dalam wanita, baik dalam bidang fizikal dan psikologi. Dalam keadaan postpartum ini, ibu mungkin mengalami kemurungan, yang boleh menyebabkan penolakan anaknya.

Pembunuhan bayi asli

Pembunuhan bayi adalah amalan biasa dalam pelbagai suku kaum India. Di banyak puak, kanak-kanak yang kurang upaya fizikal atau mental, kembar atau buah urusan luar nikah mati.

Beberapa elemen asli telah bercakap terhadap amalan ini. Salah satu kes yang paling terkenal ialah Muwaji, ibu kepada suku suruwah, yang berjaya menghalang anak perempuannya (cacat mental) daripada dibunuh. Kemudian datang bill 1057/2007, juga dikenali sebagai "Muwaji Law, " yang bertujuan untuk melindungi anak-anak dari pembunuhan bayi.

Kategori Popular

Top