Disyorkan, 2020

Pilihan Editor

x86

Definisi Contextualization

Apakah konteks ini:

Kontekstualisasi adalah tindakan mewujudkan konteks untuk sesuatu yang tertentu, biasanya dengan tujuan menjelaskan motif atau ciri-ciri terdahulu suatu situasi, contohnya.

Kontekstualisasi adalah penting supaya terdapat pemahaman yang betul tentang subjek tertentu, kerana dalam hal ini keadaan dibentangkan yang membantu untuk membentuk pemahaman yang lengkap tentang subjek dan bukannya dalam cara yang terfragmentasi.

Sesetengah ungkapan boleh digunakan sebagai sinonim kontekstualisasi, seperti: membentangkan konteks; terangkan konteks; mendedahkan keadaan; pertimbangkan mengikut konteks; mentafsir mengikut konteks.

Sebagai peraturan, kontekstualisasi adalah salah satu tahapan yang digunakan dalam karya akademik dan saintifik (TCC, misalnya), dengan tujuan membenarkan dan menelusuri sejarah mengenai objek kajian. Dengan ini, penulis dapat membina laluan logik untuk pembangunan dan analisis yang betul pada subjek masing-masing.

Ketahui lebih lanjut mengenai TCC.

Untuk konteks yang perlu dilakukan, pertama sekali, adalah perlu untuk mengumpulkan semua maklumat yang merujuk kepada sesuatu tertentu, sama ada secara tidak langsung atau secara langsung. Oleh itu, penyelidik akan dapat memahami ciri-ciri tingkah laku yang mempengaruhi objek kajiannya, contohnya.

Lihat juga maksud konteks.

Kategori Popular

Top